ZASTĘPSTWA

WAŻNE INFORMACJE

CERTYFIKATY

Wycieczka szkolna do Monachium i Ingolstadt

W dniach 25-30.05.2015r. odbyła się szkolna wycieczka do Monachium. Oto krótkie sprawozdanie z tego ciekawego, pełnego wrażeń wyjazdu:

25 maja 2015
O 22:30 w poniedziałek wszyscy stawiliśmy się na zbiórkę pod Siódemką. Autokar już na nas czekał i pospieszyliśmy do niego, by zająć jak najdogodniejsze miejsca na czekającą nas długą podróż. Oczywiście, kilku z nas zaspało i przyjechało na zbiórkę trochę po czasie. Nie miało to jednak większego znaczenia, ponieważ z przyczyn technicznych odjazd opóźnił się prawie o półtorej godziny. Gdy jednak przed północą wyruszyliśmy z Opola, nikt się tym już nie przejmował, bo myśli wszystkich zajmowała ekscytująca perspektywa wycieczki do Monachium.

26 maja 2015
Około 8:00 szczęśliwie dojechaliśmy do naszego pierwszego przystanku, Ingolstadt, miasta partnerskiego Opola. Tam udaliśmy się na krótki spacer po centrum i pięknym Klenzepark położonym nad rzeką Dunaj. Następnie odwiedziliśmy szkołę, z którą współpracuje nasza Siódemka. Niestety, mogliśmy jedynie wejść na jej dziedziniec, ponieważ nasz przyjazd wypadł akurat w dzień wolny od lekcji. Niedługo później znów wsiedliśmy w autokar, by dotrzeć do naszego prawdziwego celu – Monachium. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od salonu Audi. Była to szczególna gratka dla fanów motoryzacji, którzy mogli tam obejrzeć zarówno stare, zabytkowe modele aut oraz motorów, jak i te nowsze. Kolejnym punktem naszej wycieczki był osławiony Park Olimpijski, gdzie w 1972r. odbyły się Letnie Igrzyska Olimpijskie. Odwiedziliśmy dwa stadiony, basen oraz skorzystaliśmy z przyjemnej przejażdżki po zielonych błoniach. Po parku oprowadzało nas dwóch przemiłych przewodników – jeden z nich prowadził grupę niemieckojęzyczną, drugi anglojęzyczną. Późnym popołudniem zakończyliśmy zwiedzanie i z niecierpliwością udaliśmy się do naszego schroniska młodzieżowego, którego wysoki standard i atrakcyjność nie rozczarowała chyba nikogo. Lecz nawet po długo wyczekiwanej obiadokolacji opiekunowie nie dali nam chwili wytchnienia. Wyszliśmy na wieczorny spacer, by zobaczyć pięknie oświetloną nocą Allianz Arenę oraz rynek. Tej nocy, po dniu pełnym wrażeń, cała wycieczka spała jak zabita.

27 maja 2015
W środę udaliśmy się na całodniową wycieczkę w głąb Bawarii, by na własne oczy zobaczyć i zwiedzić bajkowy zamek Neuschwanstein i sąsiadujący z nim Hohenschwangau. By dotrzeć do zamku, musieliśmy wspiąć się spory kawałek pod górę. Było jednak warto, ponieważ widoki oraz panorama Bawarii okazały się być niezapomniane. Każdy, kto tylko mógł, strzelał dziesiątki zdjęć. Gdy napatrzyliśmy się na Neuschwanstein z zewnątrz, nadszedł czas by zwiedzić jego przepastne wnętrza. Każdy z nas dostał audio przewodnika, z którym spacerowaliśmy po fantazyjnych komnatach i salach. Jedynym zawodem okazał się zakaz fotografowania wnętrz, ale odwiedziny można było upamiętnić kupując w sklepie różnorakie pamiątki. Później przeszliśmy na ukryty w lesie most, z którego mogliśmy podziwiać zamek z nieco innej perspektywy. Widok zapierał dech w piersiach, a wrażenia potęgowała wysokość kilkudziesięciu metrów nad ziemią, na której znajdowało się przejście. Choć zmęczenie dawało o sobie znać, nikt nie chciał wyjeżdżać z pięknych okolic Neuschwanstein. W drodze powrotnej odwiedziliśmy również kościół Wieskirche. Niepozorny z zewnątrz budynek swoim bogato zdobionym wnętrzem w stylu rokoko zachwycił nas wszystkich. Do schroniska wróciliśmy dopiero wieczorem i tuż po kolacji wyruszyliśmy na kolejny nocny spacer po Monachium.

Czytaj więcej: Wycieczka szkolna do Monachium i Ingolstadt

Wycieczka szkolna do Brna, Wiednia i Budapesztu

W dniach od 25 do 29 maja odbyła się szkolna wycieczka do dwóch wspaniałych stolic - Wiednia i Budapesztu. Spędziliśmy czas także w Brnie.
Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Morawski Kras w Czechach. Następnie podziwialiśmy Brno. Z samego rana wyruszyliśmy do Wiednia. Tam zobaczyliśmy m.in. Operę Wiedeńską, Katedrę, Belweder, pałac Sisi, ogrody pałacowe. W Budapeszcie udaliśmy się w rejs statkiem, widzieliśmy Parlament, Katedrę i halę targową Vasarcsarnok. Oglądaliśmy miasta i podziwialiśmy różne budowle. Mogliśmy także poczuć atmosferę tych miast. W autokarze spędziliśmy dużo czasu słuchając muzyki, rozmawiając, oglądaliśmy filmy itp. To była niezapomniana przygoda.

O dobrej współpracy w Siódemce…

W dniach 16-22 października odwiedziły nas koleżanki z partnerskiej szkoły w Ingolstadt. Spędziliśmy z nimi wspaniały tydzień. Pierwszego dnia pokazaliśmy im nasze miasto i wróciliśmy do domów, ponieważ dziewczyny były bardzo zmęczone po długiej podróży. My również musieliśmy się wyspać, ponieważ następnego dnia czekała nas wycieczka do Wrocławia. Poprzez grę terenową poznaliśmy Rynek tego zabytkowego miasta, byliśmy na Ostrowie Tumskim, ale najwięcej czasu spędziliśmy w Galerii Dominikańskiej. Weekend spędzony z partnerkami był dla każdego przyjemnym przeżyciem. Niektórzy wybrali się na spacer po Opolu, inni na spacer po opolskich galeriach handlowych, a jeszcze inni wyjechali trochę dalej, by pokazać koleżankom inne piękne zakątki Polski.

Poniedziałek spędziliśmy bardzo sportowo. Aerobik na stepach, siatkówka, a na koniec kręgle w Szarej Villi. We wtorek odbyła się długo oczekiwana wycieczka do Krakowa. Nie obyło się bez przygód, lecz na miejsce dotarliśmy cali i zdrowi. Tam mieliśmy możliwość ujrzeć perły krakowskiej architektury. Po spacerze Rynkiem wybraliśmy się na kolejny, ulicą Floriańską, gdzie mogliśmy zwiedzić … sklepy. Myślę, że naszym partnerkom podobała się ta wycieczka. Ostatniego dnia urządziliśmy uroczyste, pożegnalne przyjęcie. Była cała masa różnych smakołyków; ciastka, cukierki, czekolada… i uroczysta przemowa pani dyrektor Małgorzaty Szafors. Wieczorem na dworcu pożegnaliśmy nasze partnerki ze łzami w oczach, lecz mam nadzieję, że nie było to nasze ostatnie spotkanie.