ZASTĘPSTWA

WAŻNE INFORMACJE

CERTYFIKATY

Wycieczka do Włoch

16.05.2016r. klasa 3A oraz grupa uczniów z innych klas, wybrały się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Włoch. Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Ewa Czerkawska, Krystyna Piwińska i Bogusława Bielec, a także pan Bartosz Wiertelak. Wyjazd z Opola miał miejsce w poniedziałek o 13:00. Podróż upłynęła szybko i bez zbędnych komplikacji. W trakcie jazdy, zatrzymaliśmy się w Czechach na obiadokolacji. W stolicy Austrii, do której dotarliśmy późną, wieczorną porą odbyliśmy przyjemny spacer od Belwederu aż po Schwedenplatz.

17 maja z samego rana czekał na nas prom do Wenecji. Głodni wrażeń, choć niekoniecznie wyspani, rozpoczęliśmy zwiedzanie. Mieliśmy okazję zobaczyć Bazylikę św. Marka, Pałac Dożów, Mosty Westchnień i Rialto, a także wiele innych ciekawych obiektów, które ze względu na swoją ponadczasową wartość architektoniczną na długo pozostaną w naszej pamięci. Szczególną uwagę turystów przykuwały cumujące przy nabrzeżu gondole oraz charakterystyczne stroje przewoźników (czarne spodnie, koszula w biało-czarne pasy oraz kapelusz). Po zakupie pamiątek i zrobieniu zdjęć, wyruszyliśmy autokarem w kierunku Chiusi. Zatrzymaliśmy się w hotelu Belmondo. Po zakwaterowaniu i kolacji przyszedł czas na upragniony odpoczynek.

Kolejny dzień rozpoczął się dla nas dość wcześnie, bo już o czwartej rano. Po śniadaniu i porannej toalecie, spakowaliśmy walizki i wyruszyliśmy do Rzymu. Metrem udaliśmy się do Watykanu w okolice Placu św. Piotra. Na audiencji generalnej mieliśmy okazję zobaczyć z bliskiej odległości papieża Franciszka i wysłuchać jego słowa. Miłym akcentem okazały się konkretne pozdrowienia skierowane do uczniów naszego gimnazjum. Kolejnym punktem naszego programu było Monte Cassino.  Tam odwiedziliśmy Klasztor Benedyktynów oraz Polski Cmentarz Wojenny, na którym zapaliliśmy znicze w celu uczczenia pamięci poległych żołnierzy i patrona naszej szkoły – generała Władysława Andersa. Odśpiewaliśmy również pieśń „Czerwone maki na Monte Cassino”, która nawiązuje do wydarzeń związanych z obroną klasztoru. Co ciekawe, przyłączyli się do nas inni zwiedzający. Po tym patriotycznym akcencie udaliśmy się do hotelu zlokalizowanego w pobliżu toskańskiej Florencji. Nasz zachwyt wzbudziło jego malownicze położenie: z jednej strony rozciągało się lazurowe jezioro, z drugiej natomiast stał stary, wieczorem podświetlany, zamek na wzgórzu.

Czytaj więcej: Wycieczka do Włoch

Partnerska wymiana uczniów - INGOLSTADT 2016

W dniach 6-13.04.2016 r. dziesięć uczennic z klas 1 i 2 naszego gimnazjum wzięło udział w programie partnerskiej wymiany uczniów ze szkołą w Ingolstadt.
6-go kwietnia, o godzinie 19:45 wyjechałyśmy pod opieką pani Edyty Wiater i pani Beaty Czyszczoń – do Ingolstadt. Podróż była dość długa - prawie 11 godzin. Na miejsce dojechałyśmy około godziny siódmej rano i od razu udałyśmy się do szkoły dziewcząt, aby spotkać się z naszymi partnerkami.
Podczas przygotowanego przez nie śniadania, mogłyśmy po raz pierwszy porozmawiać twarzą w twarz. Następnie udałyśmy się na spacer po Ingolstadt, podczas którego poznałyśmy zabytki tego miasta.

Wczesnym popołudniem nadszedł oczekiwany moment - rozstania się z koleżankami z Polski i udania się do domu swojej nowej koleżanki.
W piątkowy poranek spotkaliśmy się wszyscy na dworcu i wyruszyliśmy do Monachium. Widziałyśmy piękny ratusz, Wiktualienmarkt, uniwersytet i wiele innych dobrze zachowanych zabytków.
Sobota i niedziela - był to czas wolny, przeznaczony na atrakcje zorganizowane przez nasze koleżanki i ich rodziców.
W poniedziałek na pierwszej lekcji miałyśmy spotkanie z panią Beatą i panią Edytą. Opowiadałyśmy o naszych, tutejszych przygodach. Następnie brałyśmy udział w zajęciach teatralnych i perkusyjnych.
Po wspólnych lekcjach miałyśmy okazję zwiedzenia muzeum Audi. Na wystawach zostały uwiecznione najstarsze samochody, motory, silniki po te najnowsze. Bardzo nam się podobało.

Następnie całą grupą udaliśmy się na spotkanie z burmistrzem Ingolstadt.
Wtorek - kierunek Regensburg. Idąc pod Stary Ratusz mijałyśmy ogromną katedrę, do której później wstąpiłyśmy, podczas rozwiązywania gry terenowej.
Ostatni dzień w Ingolstadt- środa. Brałyśmy udział w lekcji wf-u z klasą 10a. Był to również dzień wspólnego "quizowania" na temat trzech miast, które zwiedziłyśmy w czasie wymiany, ale środa była również dniem pakowania się i wyjazdu do Opola.
Ciężko było nam pożegnać się i wsiąść do autokaru.

Jesteśmy szczęśliwe, że mogłyśmy brać udział w partnerskiej wymianie uczniów.
Paniom Edycie Wiater i Beacie Czyszczoń- za opiekę nad nami, oraz wszystkim innym, rodzicom za pozwolenie i umożliwienie wyjazdu – BARDZO DZIĘKUJEMY!!!