PG 7 i PLO IX w Opolu

poczta i kwiatowa dostawa

PG 7 i PLO IX: Szkoły Z Historią i Tradycją w Opolu

Opole, urokliwe miasto położone nad Odrą, słynie nie tylko ze swojej bogatej kultury, ale także z wysokiego poziomu edukacji. W sercu miasta znajdują się dwie szkoły o długiej historii i wieloletniej tradycji – PG 7 i PLO IX. Obie placówki od lat kształcą młodzież, przygotowując ją do wyzwań przyszłości i stwarzając warunki do rozwijania pasji i zdolności.

PG 7 – Ogólnokształcące Liceum

PG 7, czyli VII Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Opolu, to szkoła z ponad 60-letnią historią. Została założona w 1952 roku i od tego czasu kontynuuje swoją misję dostarczania wyjątkowej jakości edukacji. Szkoła kładzie nacisk na rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów, stwarzając im wszechstronne warunki do rozwoju intelektualnego i społecznego.

PG 7 oferuje szeroki wybór przedmiotów nauczanych na różnych poziomach zaawansowania, co pozwala na dopasowanie programu nauczania do indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów. Szkoła szczególnie dba o rozwijanie umiejętności językowych, kulturowych oraz artystycznych, dzięki czemu absolwenci PG 7 są dobrze przygotowani do podjęcia dalszej edukacji na wyższych uczelniach.

PLO IX – Zawodowa Szkoła Techniczna

Przedsiębiorczy duch Opolan odnajduje swoje miejsce w Przyzakładowej Licealnej Ochronie Zdrowia (PLO IX), czyli Zawodowej Szkole Technicznej w Opolu. Szkoła ta istnieje od 1970 roku i od lat kształci młodzież w zawodach związanych z ochroną zdrowia. PLO IX to miejsce, gdzie pasjonaci medycyny i techniki mogą rozwijać swoje zdolności i przygotowywać się do pracy w wymagającym środowisku służby zdrowia.

Placówka oferuje różnorodne kierunki kształcenia, takie jak technik farmaceutyczny, technik dentystyczny, technik weterynarii czy technik usług kosmetycznych. Wysoki poziom nauczania oraz doskonałe wyposażenie pracowni i laboratoriów sprawiają, że absolwenci PLO IX zdobywają cenne umiejętności praktyczne i są poszukiwani na rynku pracy.

Tradycja i Innowacja

Obie szkoły, PG 7 i PLO IX, łączą w sobie długą tradycję z nowoczesnym podejściem do edukacji. Szanując dziedzictwo i historię, obie placówki dostosowują swoje programy nauczania do współczesnych wyzwań i potrzeb uczniów. Wspierają rozwój nowych technologii i innowacyjnych metod nauczania, aby zapewnić młodzieży jak najlepsze przygotowanie do przyszłego życia zawodowego.

PG 7 i PLO IX to dwa znaczące filary opolskiego systemu edukacji. Te dwie szkoły, choć różniące się w kierunkach kształcenia, łączy jedno – troska o rozwój młodego pokolenia, przygotowanie go do wyzwań przyszłości i kształtowanie odpowiedzialnych, samodzielnych i kompetentnych obywateli. To właśnie dzięki takim placówkom Opole może dumnie patrzeć w przyszłość i wychowywać kolejne pokolenia zdolnych i wykształconych ludzi.

Projekt dotyczy oceny skuteczności interwencyjno-profilaktycznego programu poprawy zachowań zdrowotnych 15-letnich dziewcząt z wykorzystaniem techniki telemonitoringu. Nasza szkoła, jako jedyna w Opolu bierze udział w badaniu razem z grupą 48 szkół z całej Polski, w których wybrano w sumie 1200 dziewcząt w wieku ok. 15 lat. Projekt rozpoczął się 1 czerwca 2017 i potrwa do 31 grudnia 2018 roku.

W dniach 07-08.12.2017 r. uczniowie klasy II B i licealiści wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Görlitz i Drezna, której celem było poznanie Saksonii, jej historii i zabytków.

Pierwszego dnia uczniowie mieli możliwość poznania średniowiecznego, renesansowego i barokowego Görlitz. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rynku dolnego, a zakończyliśmy na rynku górnym. Na rynku dolnym podziwialiśmy budynek Ratusza z zegarami słonecznymi na wieży, fontannę Neptuna z XVIII wieku i piękne kamienice. Następnie przeszliśmy do rynku górnego, gdzie mogliśmy zobaczyć pięknie odrestaurowane kamienice.

Drugiego dnia udaliśmy się do Drezna, gdzie uczniowie wzięli udział w zajęciach w Szklanej Manufakturze Volkswagena. Przewodnik oprowadził nas po szklanych halach produkcyjnych, gdzie odbywa się ostatni etap produkcji samochodów, czyli montaż gotowych części.

Ostatnim punktem programu było zwiedzanie z przewodnikiem Drezna, które nazywane jest perłą baroku i Florencją Północy. Uczniowie zwiedzili Stare Miasto, Pałac Zwinger, Kościół Marii Panny i Operę Sempera.